Юридичний інститут

Теорія і практика конституційного правосуддя

1. Мета вивчення навчальної дисципліни "Теорія і практика конституційного правосуддя" – розширення у студентів кругозору, набуття знань, навичок, умінь оцінки правових явищ, необхідних для майбутньої професійної діяльності, вивчення основ конституційного правосуддя, надання студентам теоретичних знань і розуміння основних положень курсу, як основи для набуття ними професійних умінь і навичок; розроблення комплексу практичних завдань, вирішення яких забезпечує набуття студентами цілісної системи умінь виконувати типові завдання; розроблення методичних рекомендацій і завдань для самостійної роботи над вивченням курсу, що слугує засобом формування у студентів здібностей до проведення науково-практичних досліджень і презентації їх результатів.

2. У результаті вивчення навчальної дисципліни "Теорія і практика конституційного правосуддя"  студент повинен набути такі результати навчання:

Знання: демонструвати знання і розуміння основних питань сучасної правової доктрини, головних цінностей та принципів функціонування національної системи конституційного правосуддя, спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності на рівні новітніх досягнень дисципліни «Теорія і практика конституційного правосуддя», які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи, і критичне осмислення проблем у навчанні або професійній діяльності на межі предметних юридичних галузей, зокрема, конституційного, муніципального  та адміністративного права. 

Уміння: визначати вагомість та переконливість аргументів в теорії та практиці конституційного правосуддя, вміти використовувати статистичну інформацію в цілях здійснення професійної правничої діяльності; оцінювати та аналізувати зміст норм джерел конституційного правосуддя в Україні. 

Комунікація: здатність формулювати власні обґрунтовані судження на основі аналізу юридичної проблеми; здатність результативно працювати у складі професійної групи як учасник, формуючи власний внесок у виконання спільних правничих завдань; зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців з питань змісту та порядку конституційного правосуддя, здатність виявлення в нормативно-правових актах, проектах нормативно-правових актів правові колізії з метою формулювання пропозицій щодо їх усунення. 

 Автономність та відповідальність: прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування розвитку (застосування) норм національного законодавства щодо конституційного правосуддя; відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди, здатність до подальшого навчання. А також здатність робити висновок щодо окремих правових проблем з достатньою обґрунтованістю; здатність логічно і послідовно викладати думки з певної правознавчої проблематики, що значною мірою є автономним та самостійним. 

 3. Зміст навчальної дисципліни "Теорія і практика конституційного правосуддя" за темами.

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1

Тема 1. Поняття, предмет і система дисципліни «Теорія і практика конституційного правосуддя»

Тема 2. Конституційне правосуддя як засіб реалізації судового конституціоналізму

Тема 3. Організаційно-правовий механізм діяльності  Конституційного Суду України

Тема 4. Конституційно-правовий статус судді Конституційного Суду України та  гарантії його діяльності

ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2

Тема 5. Конституційне провадження

Тема 6. Обов'язковість виконання рішень Конституційного Суду України  як запорука гарантування прав і свобод людини та громадянина

Тема 7. Конституційний контроль в Україні як основна функція органу конституційного правосуддя

Тема 8. Конституційне правосуддя в зарубіжних країнах.

 

Остання редакція: 14.04.22